tisdag 24 april 2012

Härligt att få ge Storytellinginspiration till andra!

Igår var jag och min duktiga Storytellingkollega Petra inbjudna att inspirera om Storytelling på Nyföretagarcentrums nätverkslunch. Lite spännande var det att testa vårt duokoncept, men framförallt var det så roligt att få prata Storytelling för de som var där. Det värsta var att välja bort och förpacka ner det vi ville säga till en 20 minuters kärnfull berättelse.

Responsen efteråt sa oss att vi i alla fall lyckades med vår ambition att inspirera. och det blev både djup känslomässig beröring till Petras film om sjuksköterskeeleverna vid förra seklets början, och min lite skämtsamma story om revisorn i kalsongerna. Lite Mandeltårta blev det också, tillsammans med tipset att öppna öronen för alla berättelser som finns omkring oss. Vid lunchen efteråt fick vi svara på många frågor men också lyssna till härliga berättelser. Som massören som berättade om hur hon upplevde att hennes fingrar får ögon och öron när de berör en levande kropp. Visst kan även så små stories beröra och gå rakt in i hjärtat?!

Är du också sugen på att bli inspirerad om hur Storytelling kan lyfta ditt varumärke inifrån och ut, och vill veta hur det kan bli det kraftfullaste och mest kostnadseffektiva kommunikationsverktyg du någonsin använt? Välkommen att höra av dig så berättar jag  mer om vad vi erbjuder :)

På kvällen fick jag fylla på energidepåerna med att sprida hönsgödsel och vårstäda rabatterna. När jag kör ner fingrarna i jorden är det nästan så jag känner ny energi komma in i kroppen. En fantastisk känsla!

Fick igår en efterlängtad sak på posten. Men den har en alldeles egen berättelse och får bli morgondagens inlägg.

Må så gott och njut av våren!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar