fredag 13 april 2012

Jag och min trädgård

Har ett nära men stundtals lite komplicerat förhållande. De två senaste åren har vi inte umgåtts så intensivt, då heltidsjobb och heltidsplugg tog den mesta av tiden. Dessförinnan har det varit intensivare med kortare timeouts från varandra när annat tagit tid och engagemang. Men vi hittar alltid tillbaka till varandra och kärleken består. För mig är det verkligen som Karin Berglund skriver; fingrarna i jorden och ro i själen. När  både kropp och själ är lika trötta blir det balans i livet. Så  är det bara.

I år kommer vi nog att umgås mer frekvent. Barnen har flyttat, jag är hästlös (förutom någon dag i veckan då jag umgås med dotterns primadonna) och jag pluggar för tillfället ingenting. Idag kom så årets två inspirationsböcker och en bunt med spännande fröer från Odla.nu. Och imorgon går en dröm i uppfyllelse. Eller rättare sagt på söndag. Vi ska till Stockholm och gå på mässan Nordiska trädgårdar!! Kameran är laddad och jag är mer än förväntansfull :) De som känner min man anar att alla timmar i garaget under vintern har resulterat i payback time, annars skulle han nog aldrig följa med mig på detta :)

Jag hoppas bli inspirerad till lagom jobbiga projekt som ger min trädgård ett lyft. Den är rätt okej även om jag ser att barnens hemifrånflytt kommer innebära mindre gräsmatta och mer av något annat. Den stora rabatten framför huset är jag nöjd med, och tillkomsten av den berättar jag mer om i ett senare blogginlägg, Det är nämligen en historia för sig själv, väl värd att dela med sig av ;)

Rapport från mässan med massor av bilder kommer. Jag lovar!!!

                         Nu ska här gjutas mer betong och det får nog bli en vit rabatt också...

 Luktärter i blå och lila toner, ringblomma i mörkt vinrödrosa och underbar vallmo, med mera med mera...


Slagbordet i vardagsrummet är fullt av sättpotatisar med knubbiga groddar. Nästa vecka åker de nog ner i mina odlingslådor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar