söndag 15 april 2012

Med passion för trädgårdsmässor

Vilken tur att jag kom ihåg att ta med kameran till Stockholm! Maken skrattade lite åt att jag såg ut som en japansk turist med kameran på magen, men jag hade aldrig kommit ihåg alla roliga och inspirerande idéer utan den. Väl hemma igen vill jag bara ut i trädgården och verkställa så många som möjligt. Men jag får väl vänta lite, annars tror grannarna att jag har blivit fullständigt galen om de ser mig grävandes i mörkret med pannlampan på.

Tvärt emot vad jag trodde blev det inte så många inköp. Jag kom liksom av mig i det stora utbudet av allt som hör till trädgårdslivet. Men det blev i alla fall en sekatör och två små fuschiasticklingar, som ljust rosa och gräddfärgade med fluffiga kjolar ska få förtrolla på uteplatsen i sommar. Mest gick jag och drömde om allt jag skulle vilja köpa! Vore fantastiskt med ett stort växthus i lärkträ, vackra växtstöd, inspirerande trädgårdsböcker och så växter i massor! Som tur var förklarade maken att några av de önskade växtstöden kan han minsann göra för så svårt är det inte. Efter en stund insåg han vad det uttalandet skulle få för konsekvenser, men då var det försent att ångra sig ;). Växthuset får jag fortsätta drömma om, men det andra kan kanske förverkligas inom rimlig tid.

Ska jag ha några synpunkter på mässan, skulle det vara att det hade kunnat vara ännu mer inspirerande miljöer. Pelargonutbudet kunde dock ingen besökare klaga på. Deras popularitet tycks inte minska, och det fanns många att köpa med sig hem. En rolig sak var "växtgarderoben", där man kunde lämna in köpta växter och prylar till man var klar för hemfärd. Vi kikade in och såg att hyllorna var rätt välfyllda :)

Sammanfattningsvis konstaterar jag att dagens mässbesök gav mersmak, så det kommer med all säkerhet bli fler trädgårdsmässor för min del. Här kommer en del av bilderna jag tog :) Bilder från Florist SM, kommer en annan dag.

                                                  Gammalt och nytt i skön blandning

                                                                 Snyggaste byrån!

                                                     Växthus i trä. Vill ha....

                                                         Så shabby, så fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar